In Turkey / Türkiye

News compilation on New Cold War.org, Oct 4, 2016

Turkish journalists in the State of Emergency, report #20

By Platform for Independent Journalism (P24), Oct 3, 2016

Logos of TV channels that have been shut down in Turkey by the government

Logos of TV channels that have been shut down in Turkey by the government

On September 28, the Turkish government closed 12 TV and 11 radio stations, based on a decree issued on July 25 under the state of emergency, giving the government the authority to close any media outlet on “national security” grounds.

All of the stations ordered closed are critical and independent news outlets, and, although varied in terms of political leanings and stance, represent left-wing ideas in a broad sense…

These ‘ Turkish journalists in the State of Emergency’ reports by P24 list all the journalists in Turkey who have been detained or threatened with detention under Turkey’s state of emergency laws as well as the lists of media outlets that have been shut down under the same laws. Go to the weblink above for the full report.

40 arrested, 87 detained over coup charges on Oct 2

By Turkish Minute, Oct 3, 2016

Turkish government extends state of emergency for another three months

By Turkey Purge. Monday, Oct 3, 2016

The state of emergency will be extended for three months starting from Oct. 19, announced Deputy Prime Minister Numan Kurtulmus on Monday. [End article.]

Bowing to Turkish gov’t pressure, French satellite company takes Kurdish TV channel Med Nuce off air

Kurdish Question, Oct 3, 2016

Kurdish news station Med Nuçe (Med News) has been taken off air as of this morning by French satellite company Eutelsat. The TV channel, which broadcasts from Belgium, was sent a letter by Eutelsat officials yesterday telling them that a directive had been sent to Hotbird satellite to suspend the channel’s broadcast.

Eutelsat officials admitted during a recent demonstration outside their offices that they have been put under pressure by the Turkish government, which shut down more than 20 opposition TV and radio stations in Turkey last week.

Channel programmer, Baki Gül, spoke to IMC TV about the closure and said, “A court application will be made in France in order to stop the suspension order. We will continue to be the voice of oppressed communities.”

Eutelsat had also suspended Med Nuçe‘s predecessor Roj TV in early 2012. The channel was accused of supporting the Kurdistan Workers’ Party.

An official statement has not been made from Eutelsat about the reasons for Med Nuçe‘s suspension. Critics have said the decision is illegal. The channel’s broadcast is continuing online. [End article.]

*****

EDITOR’S NOTE: We remind our readers that publication of articles on our site does not mean that we agree with what is written. Our policy is to publish anything which we consider of interest, so as to assist our readers in forming their opinions. Sometimes we even publish articles with which we totally disagree, since we believe it is important for our readers to be informed on as wide a spectrum of views as possible.

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Start typing and press Enter to search

Translate »